دیزمارلی
دیزمارلی
دیزمارارسباران (قره داغ)

 

همزمان با شروع ثبت نام از کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی، حرف و حدیث در مورد انتخابات دوره نهم مجلس شورای اسلامی این شهرستان، از طرف سازمانها، نهادها و گروههای مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و... شروع شده است. اما آنچه حائز اهمیت است این است که شهرستان ورزقان و خاروانا با توجه به اینکه از پتانسیل های غنی اعم از منابع معادن و موقعیت خاص جغرافیایی برخوردار است به دلایلی جزء یکی از فقیرترین مناطق و شهرستانهای کشور محسوب می گردد. شهرستانی که بزرگترین معدن مس کشور، بزرگترین معدن طلای خاورمیانه و مناطق باستانی با قدمتی بیش از 4000 سال قبل از میلاد را در خود جای داده است.

انتخابات مجلس شورای اسلامی در این شهرستان از سالها پیش با چالشهایی روبروست که تنها و تنها با روشن بینی و بصیرت جوانان، فرهنگیان و کهنسالان این منطقه حل خواهد شد.در دور هشتم انتخابات مجلس شورای اسلامی تعداد آرای شرکت کنندگان به بیش از 140 درصد افراد واجد شرایط شرکت در انتخابات این  شهرستان رسید. عوامل و دلایل زیادی موجبات این امر را فراهم کرد. در انتخابات مجلس هشتم کار به جایی رسید که حتی خریداران و فروشندگان احشام با تعطیلی شغل خود تنور گرمی به نام خرید رای از مشتریان خود فراهم کردند. دلالان انتخاباتی دیگر از شهرستانهای مختلف اقدام به خرید رای نموده و درصد آرای شرکت کنندگان را به بیش از 140 درصد رساندند. در دوره های سوم تا هفتم انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز از ابزارهای دیگری همچون پخش کوپن، روغن نباتی و برنج و...  توسط برخی از نمایندگان سابق استفاده شده است. فرهنگیان، دانشجویان، فارغ التحصیلان و جوانان بیکار منطقه قربانیان اصلی این رخداد غیر علمی هستند. اگر انتخابات آزاد در شهرستان با همت اقشار مختلف انجام گیرد، کاندیدایی که از مردم، با مردم و برای مردم بوده و از تخصص علمی، بینش اجتماعی و اقتصادی لازم برخوردار بوده و توانایی مدیریت امور اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و ... را داشته باشد انتخاب و موجبات رشد و توسعه منطقه می شود. در پایان مطلبم را با کلامی از آیت الله شهید مطهری به اتمام می رسانم: آنجا که علم و معرفت نباشد ایمان مومنان نادان وسیله ایست در دست منافقان زیرک.

منبع وبلاگ خاروانانیوز نویسنده عقیل ستارلو



نظرات شما عزیزان:

محمدهادی
ساعت11:42---12 آذر 1396
سلام.خوبید شما؟یه جوان 30ساله هستم چندین سال قصد دارم ازدواج کنم ولی بخاطر مشکلات مالی نمی توانم ازدواج کنم اگر امکانش هست به من کمک مالی کنید تا ازدواج کنم ممنون.شماره تماس 09033052928.
شماره عابربانک ملی(6037997213792667 )قربانی هستم.متشکرم.الله وکیلی اگر ناچار نبودم این پیام نمیدادم


5
ساعت11:10---15 اسفند 1390
لیاقت اهالی روستای ورزقان همین است کار نماینده تعویض مدیران است یا پیگیری طرحها و.....بعد ازانقلاب چند سانتیمتر راه آهن به طرف ورزقان کشیده شده چند کارخانه واشتغال وآبادی سدهای آب معادن مکشوفه و.........آری درجایی که مردم وجدانشان را به پول وسکه فروشند وطعم سکه مستشان کند عاقبتشان همین است وبس همزمان با کرج بخش شده این کجا وآن کجا ای کاش مسئولان نویسندگان ومردم بصیرت داشتند همه چیز را درسکه نمی دیدند ایکاش درمورد قهرمانی نیز خیلی خیلی جزئی تحقیق می کردند- بصیرت-
پاسخ:ای کاش همه کاشها به واقعیت می پیوست.به اندران نیوز سربزنید.


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 28 دی 1390برچسب:, توسط . |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.